REGLAMENT 2022                                                           

CURSA PER ALTA MUNTANYA LA RIBALERA

El present reglament està basat en el Reglament de les Competicions de Curses per Muntanya de la FEEC.

Article 1. Organització

La cursa per Alta Muntanya La Ribalera està coordinada i dirigida per l’Agrupació Excursionista “Catalunya”(AEC) entitat sense afany de lucre, mitjançant la inestimable col·laboració voluntària i altruista dels seus associats, adherides a la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), amb la col·laboració de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Lleida-Ara Lleida, dels Ajuntaments de Tírvia i Farrera, Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Parc Natural de l’Alt Pirineu i Creu Roja, i amb el suport dels Ajuntaments de Valls del Valira, de la Vall Ferrera, Consell Comarcal del Pallars Jussà i Consell Comarcal de l’Alt Urgell i amb l’ajut dels veïns de Tírvia i de pobles del voltant. En aquesta edició es faran tres curses paral·leles, una amb el recorregut original aproximat de 42,2 km i 3000 m de desnivell positiu acumulat (Marató), una segona de més curta de 23,3 km i 1500 m de desnivell positiu acumulat (Mitja Marató) i una tercera de 14,0 km i 700 m de desnivell positiu acumulat (Popular).

Article 2. Les proves i condicions dels participants

LaLa cursa per alta muntanya La Ribalera transcorre  per camins de muntanya, senders i pistes del parc Natural de l’Alt Pirineu.

Podran participar en la cursa tots aquells esportistes que a 31 de desembre de l’any en curs tinguin els següents o més anys segons la cursa: 18 (Marató), 16 (Mitja Marató) i 14 (Popular), i que tinguin la llicència apta per competició expedida per la FEEC, FEDME o altres federacions estrangeres adherides a la UIAA o a la ISF. També podran prendre part de la cursa els titulars de llicències de les federacions esportives que tinguin reciprocitat amb la FEEC, i els corredors sense llicència que ho comuniquin a l’Organització en fer la inscripció, l’Organització els tramitarà l’assegurança.

Els menors de 18 anys a data de la cursa hauran d’aportar una autorització dels pares o tutors a l’hora recollir el dorsal segons el model que es trobarà en la pàgina WEB de les inscripcions.

Article 3. Data

Tírvia, 19 de juny de 2022.

Article 4. Inscripcions

–  Les inscripcions s’obriran el dia 1 de març i es tancaran el 17 de juny a les 24 h.

– Inscripcions exclusivament per Internet a través de l’enllaç que trobareu al web de la cursa: www.laribalera.cat

– S’haurà d’omplir les dades demanades a la inscripció en línia i seguir els passos, es farà el pagament en línia amb targeta.

Marató: del dia 1 de març fins al 15 de maig l’import de les inscripcions serà de 42 € pels corredors federats i 49 € pels no federats. Del dia 16 de maig fins al 31 de maig l’import serà de 47 € pels corredors federats i 54 € pels no federats. Del dia 1 de juny fins al 17 de juny l’import serà de 53 € pels federats i 60 € pels no federats.

Mitja Marató: del dia 1 de març fins al 15 de maig l’import de les inscripcions serà de 32 € pels corredors federats i 39 € pels no federats. Del dia 16 de maig fins al 31 de maig l’import serà de 37 € pels corredors federats i 44 € pels no federats. Del dia 1 de juny fins al 17 de juny l’import serà de 42 € pels federats i 49 € pels no federats.

Popular: del dia 1 de març fins al 15 de maig l’import de les inscripcions serà de 21 € pels corredors federats i 28 € pels no federats. Del dia 16 de maig fins al 31 de maig l’import serà de 24 € pels corredors federats i 31 € pels no federats. Del 1 de juny fins al 17 de juny l’import serà de 27 € pels federats i 34 € pels no federats.

ANUL·LACIÓ: Fins al dia 3 de juny inclòs es retornarà el 50% de l’import total pagat. No hi haurà devolucions més enllà d’aquesta data.

– L’Organització es reserva 5 inscripcions, en cadascuna de les proves, per a la seva lliure adjudicació.

– Places limitades a 200 corredors a la Marató, 300 corredors a la Mitja Marató.

– La inscripció inclou participació en la cursa, regal commemoratiu, avituallaments líquids i sòlids durant la prova i beguda, pa amb tomàquet i botifarra a l’arribada.

Article 5. Avituallaments

Durant la prova, l’organització proporcionarà avituallaments líquids i sòlids intercalats, a distàncies no superiors a 5 km o a desnivells positius superiors als 500 m. Hi haurà avituallament i beguda, pa amb tomàquet i botifarra a l’arribada.

Article 6. Recorregut

Tot el recorregut estarà degudament marcat per l’organització amb cintes, banderoles i estaques.

Article 7. Controls de pas (CP) i límits horaris

La cursa transcorre per terreny que és Parc Natural i per això s’haurà de seguir estrictament el recorregut senyalitzat, no fer-ho serà motiu de desqualificació. Hi haurà observadors de l’organització durant el recorregut.  Als CP hi haurà personal de l’organització que verificarà el pas dels corredors, en alguns es prendran lectures automatitzades del temps de pas. Els participants són els responsables d’assegurar-se que el controlador ha verificat el seu pas per cada CP.

El temps màxim per a fer el recorregut de la Marató serà de 10 h. Per a la Marató hi haurà un temps de tall al control de pas 5 (Coll de Màniga), a les 2 h 30 min de cursa (9:00 AM), qui arribi després d’aquesta hora podrà seguir pel recorregut alternatiu (Mitja Marató) per retornar a Tírvia, però ja fora de cursa. Per a fer el recorregut sencer de la Mitja Marató hi haurà un temps màxim de 9 h i per la Popular hi haurà un temps màxim de 8 h.

Durant el recorregut hi haurà uns temps límit per passar pels CP, aquests temps estan calculats per poder finalitzar la cursa dins l’horari màxim establert. No es permetrà continuar als qui superin aquestes barreres horàries. La cursa la tancarà l’equip escombra que seguirà un ritme per acabar la cursa en el temps màxim establert. En el cas que un corredor sigui superat per l’equip escombra, es veurà obligat a retirar-se.

En cas de males condicions meteorològiques o per raons de seguretat, l’organització es reserva el dret de parar la prova, modificar-ne el recorregut o variar els límits horaris.

Article 8. Seguretat

L’organització situarà, en determinats punts del recorregut i en els controls de pas, personal encarregat de vetllar per la seguretat dels participants. És obligatori seguir les indicacions d’aquest personal, que estarà convenientment identificat. En cas d’abandonament s’ha de comunicar al més aviat possible al personal de l’organització. Hi haurà personal mèdic per intervenir si és necessari. En el cas que les condicions climatològiques ho aconsellin, hi haurà un recorregut alternatiu que es comunicarà convenientment en el brífing previ a la sortida. Si es decidís el canvi al recorregut alternatiu una vegada efectuada la sortida, el canvi es comunicarà als participants en el punt de control oportú. L’equip escombra, encarregat de tancar la carrera, comprovarà el pas de tots els participants.

Article 9. Abandonaments i retorn a Tírvia

Els abandonaments només es podran fer en algun CP. En cas de necessitat d’evacuació per accident o lesió que impedeixi l’aproximació a peu a uns dels punts de retorn, s’haurà d’intentar avisar l’organització a través de tots els mitjans possibles, contactant amb alguna persona de control o d’assistència de seguretat per activar l’operatiu de rescat.

Els qui abandonin hauran d’avisar obligatòriament a l’organització per mitjà d’un control o posant-se en contacte amb el Centre de Control Operatiu a través del número de telèfon de l’organització de la cursa que trobareu al dorsal.

L’organització disposarà de vehicles de retorn a Tírvia en els punts d’abandonament determinats. Només hi haurà un viatge; per tant, la tornada es farà en tancar els controls.

Tots els qui abandonin, per seguretat, a la seva arribada a Tírvia hauran de presentar-se obligatòriament al Centre de Control Operatiu. En finalitzar la cursa es donarà avís als cossos de seguretat d’aquells corredors dels qui no es tingui constància del seu retorn, per a l’organització del corresponent operatiu de recerca.

Article 10. Dorsals

Els participants hauran de portar visible en tot moment el dorsal facilitat per l’organització, col·locat en la part del davant. Els dorsals hauran d’estar sempre visibles, no es podran retallar, doblegar, tapar ni modificar.

Article 11. Material

Els corredors hauran de preveure que la cursa es desenvolupa per terreny d’alta muntanya exposat a les inclemències típiques de l’època. Segons les previsions del temps, l’organització  aconsellarà, tant a la reunió prèvia com abans de la sortida, el material adient (tallavent o impermeable, guants, gorra o tubular i/o ulleres de sol) tot i que l’últim responsable de la gestió del material per tal de realitzar la cursa en bones condicions serà el mateix corredor. En cas de condicions extremes es pot obligar a portar algun els materials descrits en anterioritat.

La marató es obligatòria fer-la calçat

Per tal de no generar residus i per raons de sostenibilitat, no hi haurà gots als avituallaments. Cal que cada corredor porti el seu got o bidó.

Article 12. Normes de seguretat i desqualificacions

– No seguir estrictament el recorregut senyalitzat.

No portar o no col·locar-se algun element del material indicat prèviament per l’organització.

– No facilitar la visibilitat del dorsal.

– No atendre les indicacions dels comissaris, dels cossos de seguretat o de l’organització.

– No socórrer un participant que demani auxili o demanar ajuda sense necessitar-la.

– No passar pel control de sortida.

– No registrar-se als punts de pas.

– Llençar escombraries o deixalles.

– Cometre infraccions contra el medi ambient.

– Participar amb el dorsal d’un altre corredor.

Article 13. Categories, masculina i femenina (anys complerts a 31 de desembre de 2022):

Popular:

– Jovent (de 14 a 20 anys)

– General (Tots els inscrits)

Mitja Marató:

– Jovent (de 16 a 20 anys)

– Sub-23 (de 21 a 23 anys)

– Sènior (d’entre 24 a 39 anys

– Veterà (d’entre 40 a 49 anys

– Màster (d’entre 50 i 59anys)

– Màster 60 (més de 60 anys)

– General (Tots els inscrits)

Marató:

– Jovent (de 18 a 20 anys)

– Sub-23 (de 21 a 23 anys)

– Sènior (d’entre 24 a 39 anys)

– Veterà (d’entre 40 a 49 anys)

– Màster (d’entre 50 i 59anys)

– Màster 60 (més de 60 anys)

– General (Tots els inscrits)

Article 14. Trofeus i premis.

Marató. Hi haurà premis en targetes bescanviables per als tres primers homes i per a les tres primeres dones de la classificació General valorats en 300 € pels primers, 200 € pels segons i de 100 € pels tercers. Hi haurà medalla per als tres primers classificats de cada categoria masculina i femenina. També hi haurà medalla per al primer pallarès i per la primera pallaresa de la classificació General. No està permesa l’arribada ex aequo.

Mitja Marató. Hi haurà medalla per als tres primers homes i per a les tres primeres dones de la classificació General. Hi haurà medalla per als tres primers classificats de cada categoria masculina i femenina. També hi haurà medalla per al primer pallarès i per a la primera pallaresa de la classificació General. No està permesa l’arribada ex aequo. No hi haurà cap més premi en  aquesta cursa.

Popular. Hi haurà medalla per als tres primers homes i per a les tres primeres dones de la classificació General i per als tres primers classificats de la categoria Jovent masculina i femenina. També hi haurà medalla per al primer pallarès i per a la primera pallaresa de la classificació General. No està permesa l’arribada ex aequo. No hi haurà cap més premi en  aquesta cursa.

Tots els participants que finalitzin el seu recorregut tindran trofeu de “finisher”  

Per optar als llocs de primer/a pallarès/a serà imprescindible haver indicat la condició de pallarès en el moment de la inscripció, mitjançant el camp habilitat.

Article 15. Drets d’imatge

L’organització es reserva els drets exclusius de les imatges, de fer i recopilar fotografies, vídeos, informació de les proves en què tots els participants estan implicats, així com d’utilitzar tot aquest material per a anuncis, relacions públiques o qualsevol altre propòsit.

Article 16. Modificacions

L’organització es reserva el dret de revisar, modificar o millorar aquest reglament. El fet de realitzar la inscripció mostra la conformitat del participant amb aquest reglament. Per a qualsevol aspecte no contemplat en el present reglament, l’organització es reserva la capacitat de prendre les decisions que consideri oportunes, que hauran de ser acceptades per tots els corredors.

Autorització per a menors d’edat

Els menors que corrin qualsevol de les curses de La Ribalera hauran de portar l’autorització de la FEEC signada pel seu /seva responsable. A continuació trobareu el fitxer i l’enllaç per descarregar-lo.